IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
4 października 2019 roku nasza szkoła wzięła udział w 9 edycji akcji edukacyjnej Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia (ŚDTM) (ang. World Multiplication Table Day), która odbywa się każdego roku w pierwszy piątek października.
W tym roku przystąpiło 5862 szkoły i instytucje na całym świecie, w tym 5400 z Polski. Organizatorem Głównym jest Wydawnictwo Karty Grabowskiego ze Szczecinka. Wydawnictwo promuje zabawową formę nauczania - uczenia się matematyki. Przygotowanie do ŚDTM trwały kilka tygodni. Uczniowie klas 3 i 4 w tym czasie przygotowali plakaty, które ozdobiły naszą szkołę.
Celem akcji było propagowanie zabawowej formy nauczania - uczenia się matematyki. Zachęciła ona do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja była okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogli dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia. „Tabliczkowa wiedza” sprawdzana była w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami byli uczniowie z klasy 3a, 3d, 4a i 4b. Tworzyli oni specjalne Komisje. Zaopatrzeni w losy wyruszyli przepytywać rówieśników, starszych kolegów oraz dorosłych. Taka zamiana ról była często bardziej stresująca dla…dorosłych. Dzieci natomiast były niezwykle zmotywowane pełnieniem ważnej funkcji egzaminatora. Wszystko odbywało się pod opieką pań – Aliny Dworniczek, Alicji Krzempek i Jolanty Zielińskiej, które czuwały nad poprawnością przeprowadzanych egzaminów. Wiele emocji wywołały egzaminy przeprowadzane przez Patrole Egzaminacyjne. Uczniowie - egzaminatorzy wyszli na ulicę Czereśniową, Jana Chrzciciela oraz Plac Niemczyka i przepytywali przypadkowych przechodniów. Egzaminatorzy byli również w filiach naszej szkoły przy ul. Jana Chrzciciela i ul. Krausa. „Egzamin” – brzmi bardzo groźnie i wielu osobom kojarzyło się z trudnymi „przeprawami” – w formie testów, klasówek i zaliczeń. W trakcie ŚDTM egzaminy były znacznie przyjemniejsze! Ich główną formą były losy o różnym stopniu trudności. Każda osoba, która odpowiedziała ustnie na 5 pytań z losu, otrzymała tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia oraz imienną legitymację.
Komisje Egzaminacyjne przepytały łącznie 154 chętne osoby, w tym 37 dorosłych.
W sumie wyłoniono 105 Ekspertów Tabliczki Mnożenia, w tym 30 dorosłych na czele z panią dyrektor Joanną Klimunt i panią wicedyrektor Anną Zątek.