Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Uczennice klasy 7c, które uczestniczą w zajęciach rozwijających zainteresowania  poznają zasady działania i sposoby wykorzystania dronów. Sterowanie tymi pojazdami nie zawsze jest łatwe, ale zawsze ekscytujące i ciekawe.

Uczniowie klasy 7c, członkowie koła "Odkrywcy", w II semestrze obecnego roku szkolnego podczas zajęć rozwijających zainteresowania doskonalą kompetencje matematyczne i naukowo-techniczne, społeczne oraz kreatywność i pomysłowość.

Wykorzystują różne zestawy Boffin II i budują ciekawe konstrukcje według własnych pomysłów.

Powstają interesujące projekty.

Przebodźcowani nowoczesnymi technologiami uczniowie potrzebują niestandardowego podejścia w nauczaniu, które rozbudzi w nich pasję do zdobywania wiedzy. Obecnie dość popularnym sposobem przekazywania wiedzy jest nauka przez doświadczenie. Uczniowie XXI wieku preferują pozyskiwanie wiedzy metodą projektu, eksperymentowania czy nawet nauki na własnych błędach. Odchodzi się od edukacji poprzez klasyczne przyswajanie definicji na poczet możliwości eksperymentowania i samodzielnego poznawania świata. Podobnie jak wprowadzenie do szkół komputerów zrewolucjonizowało model kształcenia, tak aktualnie druk 3D (zmienia sposób przekazywania wiedzy na zajęciach). Druk 3D jest coraz bardziej dostępny i ma bardzo znaczący wpływ na wiele gałęzi przemysłu oraz funkcjonowania firm przyszłości. Dlatego już teraz powinniśmy kształcić uczniów w taki sposób, aby mogli się oni odnaleźć w rzeczywistości, którą napotkają po zakończeniu edukacji, czyli za 10-15 lat. Dzięki zastosowaniu drukarek 3D uczniowie od najmłodszych lat są w stanie rozwijać w sobie myślenie techniczne, przestrzenne i przede wszystkim umiejętności, które pomogą im odnaleźć się w szybko zmieniającym się świecie. Drukarka 3D to sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności w szkole podstawowej.

We wrześniu uczniowie klasy 4 pracując na sprzęcie zakupionym dzięki udziałowi naszej szkoły w programie Laboratoria Przyszłości wykonali pierwsze wydruki 3D. Zaprojektowali i wydrukowali na drukarce 3 D proste przedmioty użytkowe jak np. zawieszkę do kluczy do sali lekcyjnej. Przygodę z modelowaniem i drukowaniem 3D rozpoczęli uczniowie klasy 5 naszej szkoły, na zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia matematyczne: „Kreatywny uczeń" uczniowie projektowali pierwsze przestrzenne modele- breloczki świąteczne do kluczy w programie SketchUp. Wydrukowane prace zostały przekazane na jarmark bożonarodzeniowy. W ramach zajęć rozwijających zainteresowania i umiejętności matematyczne: „Kreatywny uczeń" w klasie 4 realizuję innowację pedagogiczną „Poznaj sześcian”.
I Etap. W ramach innowacji uczniowie techniką origami budują sześcian. Podczas tego etapu uczniowie  powtarzają  teorię z geometrii płaskiej dotyczącą wielokątów. Składanie papieru jest prostym podstawowym i ciekawym elementem pedagogicznym w pracy z dziećmi, rozwija nie tylko sprawności manualne, ale ma także wpływ na rozwój i doskonalenie sprawności językowych, czynności słuchania, czytania, pisania, może znacząco wpływać na pamięć koordynację wzrokowo-ruchową i najważniejsze – stymulować rozwój wyobraźni przestrzennej.

II Etap. Bardzo ciekawa zabawa i praca uczniów  w grupach. Zbudowane modele sześcianów służą do:

  1. Swobodnego budowania figur przestrzennych i wykonania ich rzutów z przodu i z tyłu z prawej i lewej strony oraz z góry.
  2. Budowania figury na podstawie jej rzutów.
  3. Szukanie budynków w okolicy oraz innych znanych budowli jako modeli zbudowanych z sześcianów.

III Etap. Uczniowie zapoznają się z instrukcją obsługi drukarki 3D.Korzystają z umiejętności porozumiewania się w języku polskim i angielskim. W zespołach uczniowie wybierają sześciany z biblioteki Drukarki 3D.Ustalają wszystkie warunki wymagane zgodnie z instrukcją pracy z drukarką 3D.Planują i drukują swoje sześciany. Prezentują swoje prace i omawiają własności sześcianu.

Umiejętności wykorzystywane i utrwalane na moich zajęciach z wykorzystaniem drukarki 3D:

  • porozumiewanie się w języku ojczystym.
  • porozumiewanie się w językach obcych.
  • kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje  naukowo-techniczne.
  • kompetencje informatyczne.
  • umiejętność uczenia się.
  • kompetencje społeczne i obywatelskie.

A to właśnie kompetencje kluczowe.!!!

W obecnym roku szkolnym sprzęt zakupiony w ramach programu "Laboratoria przyszłości " wykorzystywany jest podczas lekcji z różnych przedmiotów, np. chemii, fizyki, matematyki, informatyki oraz edukacji wczesnoszkolnej w celu zaktywizowania uczniów, rozwijania kompetencji w zakresie technologii informatyczno- komunikacyjnych i kreatywności.

Narzędzia zakupione w ramach programu wykorzystywane są również podczas zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów oraz w pracy kół zainteresowań.

Ponadto w szkole powstała grupa nauczycieli pracująca w  "Sieci współpracy i samokształcenia  nauczycieli SP 29" jako nowa forma doskonalenia nauczycieli w pracy z  pomocami pozyskanymi z Laboratoriów Przyszłości.

Celem sieci jest wymiana  doświadczeń i umiejętności w zakresie wykorzystania wyposażenia pracowni tematycznych do podnoszenia kompetencji nauczycieli w zakresie stosowania aktywizujących form nauczania.

Lekcja otwarta z fizyki w klasie 7b?

Wirtualna rzeczywistość przypomniała o sobie podczas lekcji otwartej z fizyki w klasie 7b. Tematem lekcji był ruch i jego względność. Uczniowie dzięki okularom VR  zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości” mogli z bliska obserwować siedemnastowieczny sad a w sadzie Izaaka Newtona siedzącego pod jabłonią. Obserwując różne przedmioty w ruchu odpowiadali na pytania przygotowane przez nauczyciela. Dzięki okularom rozwiązywanie zadań to sama przyjemność.

Co można zobaczyć przez okulary VR?

ODKRYWCY czyli uczniowie klas VI c i VII a podczas zajęć rozwijających zainteresowania i zdolności zwiedzają ciekawe i atrakcyjne miasta świata, poznają krajobrazy podwodne i wysokogórskie. Wędrówkę umożliwiają im okulary VR, zakupione w ramach programu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI. Zajęcia są bardzo ciekawe i budzą wiele emocji.

Czym jest nauka w wirtualnej rzeczywistości?

W jakim stopniu okulary VR mogą być korzystne w edukacji oraz gdzie leżą ich ograniczenia? – o tym przekonali się uczniowie klasy 6b dzięki udziałowi szkoły w programie laboratoria przyszłości. To, co jeszcze niedawno brzmiało jak science fiction, dziś jest rzeczywistością. Okulary wirtualnej rzeczywistości przedstawiają świat, który wydaje się tak realny, że natychmiast zapominamy, gdzie właściwie się znajdujemy. Możemy się rozglądać, a okulary dostosowują w tym czasie obraz, a nawet dźwięk. VR pozwoliła uczniom zwiedzać piramidy w Gizie bez konieczności opuszczania sali lekcyjnej. To była pierwsza przygoda uczniów z okularami, ale na pewno nie ostatnia.

Laboratoria przyszłości w naszej szkole - zajęcia sportowe z dronami

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana w naszej szkole. Wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Uczniowie klas czwartych na zajęciach rozwijających i na lekcjach wychowania fizycznego poznali kolejny sprzęt w ramach programu: LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI.

Dzieci dowiadują się, jak zbudowany jest dron. Poznają w praktyce między innymi podstawy aerodynamiki i elektrotechniki. Dzięki intuicyjnej aplikacji (Tello) doskonalą umiejętność tworzenia algorytmów i programowania. Uczą się słuchać innych i wyrażać własne opinie. Dzięki temu w przyszłości chętniej będą wdrażać w życie swoje pomysły i szukać innowacyjnych rozwiązań. Podczas zabawy z dronem uczniowie poznają nowe słownictwo, również w języku angielskim, zdobywają nową i ciekawą umiejętność, która może przerodzić się w hobby.


Laboratoria Przyszłości - zestaw Forbot

W styczniu uczniowie klasy 6b pracowali z zestawem edukacyjnym Forbot z mikrokontrolerami Arduino łącząc naukę poprzez zabawę. Sprzęt został zakupiony dzięki udziałowi naszej szkoły w programie Laboratoria Przyszłości. Uczniowie przekonali się, że początki bywają trudne, ale bardzo pasjonujące. Raz opanowana wiedza w praktyce jak korzystać z rezystorów, kondensatorów i tranzystorów, będzie nam służyć przez całe lata. Co ważne, nie trzeba wkuwać żadnej nudnej teorii!

Laboratoria przyszłości- modelowanie i drukowanie 3D

Modelowanie i drukowanie 3D staje się coraz bardziej powszechne. Za sprawą Projektu Laboratoria Przyszłości z pełną swobodą wkroczyło również do naszej szkoły. Przygodę z modelowaniem i drukowaniem 3D rozpoczęli uczniowie klasy 5b naszej szkoły. Na zajęciach rozwijających zainteresowania techniczno-informatyczne: "Twórzmy razem!" uczniowie projektowali pierwsze przestrzenne modele- breloczki świąteczne do kluczy w programie SketchUp. Wydrukowane prace zostały przekazane na jarmark bożonarodzeniowy.

Na wyróżnienie zasługuje uczeń klasy 6b Marcel Kłos, który pomógł zgłębić tajniki wiedzy z tej dziedziny.

Laboratoria Przyszłości - DRONY

„To nie tylko fajna zabawka, drony są używane na różne sposoby, aby uczyć uczniów klas od przedszkola do szkoły średniej i nie tylko.”
Tomás Franceschina

Dzięki udziałowi szkoły w Projekcie Laboratoria Przyszłości szkolna pracownia została wyposażona w drony. Celem zajęć rozwijających z wykorzystaniem dronów  jest kształcenie krytycznego myślenia, komunikacji i rozwiązywania problemów, a także nauka współpracy w grupie. Drony nie tylko wzbogacają lekcje, ale także pomagają uczniom w zdobywaniu nowych umiejętności  i wiedzy.

W dzisiejszych czasach uczniowie są przyzwyczajeni do grania w gry na smartfonach i tabletach, więc czują się komfortowo, używając ich jako urządzeń sterujących do latania dronami. Jedyny minus to baterie i ich ciągłe ładowanie.

Podczas pierwszego etapu pracy: swobodna zabawa z dronami – ćwiczenia, dzięki zastosowanym metodom i formom pracy z dronami uczniowie mogli pomóc sobie poprawić orientację i zdolności motoryczne, lepiej zrozumieć otaczający ich świat, wzbogacić swoją wyobraźnię i pobudzić własną ciekawość. Emocje towarzyszące dzieciom podczas  zajęć świetnie ilustrują ich zaangażowanie w trakcie ćwiczeń.

Zestawy elektroniczne BOFFIN II GREEN ENERGY i BOFFIN II MOTION

Odkrywcy czyli uczniowie klas VIc i VIIa uczestniczący w zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia korzystają z zestawów elektronicznych BOFFIN II GREEN ENERGY i BOFFIN II MOTION oraz drukarki 3D zakupionych dzięki udziałowi naszej szkoły w programie LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI .

Praca z zestawami BOFFIN II pozwala poznać  co to jest prąd, jak wytworzyć go z wody czy promieni słonecznych, jak się prąd przenosi, jakim sposobem może rozruszać przedmioty i jak nimi sterować. Uczniowie konstruują koło wodne, wiatrak, wentylator, samolot, mini samochód,  ruchu, stroboskop z muzyką,  karuzelę. Oprócz tworzenia modeli opisanych w instrukcji uczniowie chętnie realizują swoje pomysły budując własne  urządzenia.

Duże zainteresowanie wśród uczniów wzbudza praca drukarki 3D.

Laboratoria Przyszłości - pierwsze prace

We wrześniu uczniowie pracując na sprzęcie zakupionym dzięki udziałowi naszej szkoły w programie Laboratoria Przyszłości wykonali pierwsze wydruki 3D oraz pracowali z zestawem Boffin II Zielona Energia. Podczas zajęć dowiedzieli się, jak z wody wytwarza się prąd, jak zbudować silnik hybrydowy, tester materiałów i zegar słoneczny. Marcel Kłos z klasy 6 b zaprojektował i wydrukował na drukarce 3 D zawieszkę do kluczy do sali 36- a to nie koniec pomysłów.

Nasza szkoła uczestniczy w Programie Laboratoria Przyszłości
Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.
W ramach Programu szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematy
cznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. 

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów. 

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności w klasach 2-7.

Sprzęt oraz pomoce dydaktyczne zakupione w ramach rządowego programu "Laboratoria Przyszłości"  >> KLIKNIJ<<